Moje ID – informacje ogólne
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. Skorzystanie z usługi mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia
z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet jest nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/. Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID ?
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online. MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID:
Ø Potwierdzenie tożsamości
Ø Logowanie do istniejącego konta
Ø Autoryzacja operacji
Korzyści:
Ø Łatwiejszy dostęp
Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług
Ø Bezpieczeństwo
Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi
Ø Użyteczność
Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Ø Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Zastosowanie:
Usługi publiczne
Ø Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
Ø Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
e-Commerce
Ø Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
Ø Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
Energetyka
Ø Rejestracja wniosku/formularza
Ø Przedłużenie umowy
Ø Dostęp do portalu klienta
Medycyna
Ø Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
Ø Zakup leków przez internet
Media
Ø Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
Ø Opłacanie abonamentu
Ubezpieczenia
Ø Sprzedaż polisy przez internet
Ø Odnowienie polisy (Direct)
Informujemy Państwa, że do działania usługi wymagane jest zarejestrowanie w Banku Spółdzielczym w Radymnie aktualnego adresu mailowego.
© Copyright 2022. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: IT KING