MojeID

Moje ID – informacje ogólne

Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. Skorzystanie z usługi mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia
z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet jest nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/. Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Czym jest mojeID ?

MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację  danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online. MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID:

Ø Potwierdzenie tożsamości

Ø  Logowanie do istniejącego konta

Ø  Autoryzacja operacji

Korzyści:

Ø  Łatwiejszy dostęp 

     Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług

Ø  Bezpieczeństwo

          Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi

Ø  Użyteczność

      Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

Ø  Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

      W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

Zastosowanie:

Usługi publiczne

Ø  Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport,  wyrejestrowanie samochodu)

Ø  Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

e-Commerce

Ø  Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)

Ø  Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

Energetyka

Ø  Rejestracja wniosku/formularza

Ø  Przedłużenie umowy

Ø  Dostęp do portalu klienta

Medycyna

Ø  Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych

Ø  Zakup leków przez internet

Media

Ø  Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo

Ø  Opłacanie abonamentu

Ubezpieczenia

Ø  Sprzedaż polisy przez internet

Ø  Odnowienie polisy (Direct)

Informujemy Państwa, że do działania usługi wymagane jest zarejestrowanie w Banku Spółdzielczym w Radymnie aktualnego adresu mailowego.

© Copyright 2022. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: IT KING